måndag 30 mars 2015

DM i Pimpel Jämtland/Härjedalen 2015 är avgjort

Det var ett gråtrist väder med blåst och snö som ramade in årets distriktsmästerskap på Idsjön, Nyhem.
Trots en rygg som fortfarande värkte efter förra helgen, så bestämde jag att gå de 3 kilometrarna over till andra sidan. Jag började också rätt så bra men så fort jag tänkte tanken att hur ska jag orka bära in all fisk med min dåliga rygg, så slutade fisken att nappa.
Mina lagkompisar, Tom och Leif Frank samt Björn Allerstam hade försvunnit ur sikte så med en knapp timme kvar så gickjag de 35 minutrarna tillbaka mot starten.
Jag hann med att få ett bra hål och min slutvikt landade på 5,9 kg.
Dock hade både Tom, Leif och Björn fiskat bra och våran vikt räckte till en tredje plats. Slagna med endast 18 gram av ett av Svegslagen som slutade etta och tvåa.
Björns dryga 12 kg räckte till en bronsmedalj individuellt.
Dagens tyngsta påse, 15,7 kg, hade Hans Erlingsson, Sveg.

Anne fortsätter att fiska bra i vinter och hennes 5,1 kg räckte till guld i lagtävlingen och silver individuellt.
Marie Magnusson vann.
Bergsfiskarna vann laget i herrveteranklassen och Peo tog silver i dito klass.






Inga kommentarer: