söndag 22 mars 2015

PA vann Hedsjöpimpeln

När den 20:e och kanske sista upplagan av Hedsjöpimpeln gick av stapeln så var det kanske 400 fiskare mot normalt 5-600. Kanske berodde det på vädret som bjöd på lite snö och blåst. Snön, ca 2-3 mm lade sig på blankisen och gjorde det väldigt halt fast man hade broddar.
Jag och Anne började tävlingen mitt på sjön och vi fick båda rätt så bra första kvarten. Men sedan blev det lika svårfiskat som det brukar vara när så här många fiskare börjar perforera isen.
Så det blev till att borra och leta men inte med så stor framgång. Däremot halkade jag och sträckte ryggen så nu gäller det att kurera sig till Påsk så man kan fiska då.
Jag vägde iallafall in 1880 gram vilket gav mig ett fint pris. En batteriladdare/hjälpstartare för 1200 kr.
Anne fick ihop knappa 9 hg och valde 4 liter motorolja för 400 kr. Så ekonomiskt gick dagen ihop.
Per-Anders Nyberg sopade banan med alla och vann på 3,7 kg. Han tog sig en motorisborr.
Övriga resultat kommer inom kort att läggas ut på Ramsjö FVO:s hemsida.
/Peter

Inga kommentarer: