tisdag 2 juni 2015

Mäskserien avgjord


Västernorrlands Mäskseriemete avgjordes igår vid Billstabron, Härnösand.
Ett blåsigt och stundom regnigt väder inramade tävlingen som blev den mest svårfiskade av alla fyra deltävlingarna.
En timme in i tävlingen trodde jag att jag skulle nolla men så fick jag en liten löja. den första av totalt åtta som blev mitt slutresultat.
Mäskseriens suverän, Thomas Viström, tog ännu en seger då han med endast ett fåtal abborrar fiskade ihop ca 600 gram. Han vann gårdagens tävling före Roger Hofling på 560 gram. Trea kom Sture Wallin på 540 gram. Fyra Ola Nyman på 180g. Micke Wiström, femma på 120 g och jag sexa på 95g.
I damklassen vann Yvonne Pettersson på 460 gram före BrittInger Dahlberg 180g och Karin Hofling, 115g.
Detta innebar att då de tre bästa resultaten av fyra räknades ihop så segrade Thomas Viström överlägset i herrklassen på 3 poäng. Jag blev totaltvåa på 12 poäng och Ola Nyman trea på 13 poäng.
I Damklassen vann Yvonne före Karin och IngMarie.
Fullständiga resultat kommer på Sportfiskarna Västernorrlands hemsida. Resultat Mäskserien
/Peter

Inga kommentarer: