fredag 26 februari 2016

Dags för Jämtcupen.

Jämtcupen 2016 avgörs under den kommande helgen.
På lördagen tävlar vi på Mellansjön, Kälarne och på Gastsjön en bit därifrån.
Mellansjön blir för mig och Anne en helt ny bekantskap men jag har ryktas om ett bra fiske med bra snitt på fisken. Gastsjön har jag tävlat på en gång och det var på en Jämtcup för 6-7 år sedan.
Den gången hade jag runt 7 kg men det räckte inte till någon väldigt framskjuten placering.
Men det var fin abborre i sjön då man väl hittade på den.
Sista deltävlingen går på Bensjön på söndagen.
Det skulle vara roligt att vara med i sammandraget efter två tävlingar för Bensjön är en sjö som jag gillar skarpt. Jag har vunnit på den på över 22 kg och jag har flera fina placeringar även då med fina vikter.
Jämtcupen är både en individuell och en lagtävling. Lagen lottas på plats bland alla de föranmälda deltagarna. Tre personer per lag oavsett klubb eller klass.
I år är Jämtcupen öppen för alla som vill vara med men nästa år går man tillbaka till det gamla sättet och då måste man vara fullvärdig medlem i en jämtlandsklubb och då kommer återigen lagen att lottads klubbvis.
Prestigemässigt är det väldigt meriterande att fiska bra på en Jämtcup då många av Sveriges bästa pimpelfiskare deltar.
I fjol var inte jag och Anne med men året före vann jag hela Jämtcupen individuellt och det är kanske den allra största segern jag tagit i min pimpelkarriär.
Så imorgonbitti bär det av för två tävlingar och jag hoppas att det kommer att bli bra väder och roligt fiske. En sammanfattning av lördagens två tävlingar läggs ut på bloggen på lördagkväll och på söndagkvällen kommer en sammanfattning från hela Jämtcupen.
Skitfiske på er!
/Peter

Inga kommentarer: