tisdag 5 april 2016

Tjäder vann på Borgsjön!

Det hade ryktats om ett väldigt bra fiske på Borgsjön, så de flesta av oss 13 startande hade nog höga förhoppningar inför tisdagens kvällstävling.
Vi gick ut i västra änden på sjön och Leif Frank, Lennart Jonsson, Anders Bergman och jag begav oss långt österut på sjön.
Men när jag hade gjort 10-15 hål utan en känning så kändes det som om vi tagit fel beslut.
Men till slut så hittade jag nåt hål med lite fisk i men de var svårflirtade.
Jag fick några på balanspirken men insåg snart att mina kvaliteer som balansfiskare är begränsade.
Så jag började fiska med en traditionell vertikalpirk och en 12:as färgkrok och då började jag få lite mer fisk.
Vid invägningen räckte mina 4,2 kg till en tredje plats.
Pris till största fisk gick till Carl-Johan Burström som fick en abborre på 862g

Resultatlista
1:a Lars-Olof Tjäder 6598g
2:a Lennart Jonsson 4394g
3:a Peter Forsberg 4266g
4:a Carl-Johan Burström 3276g
5:a Anders Bergman 2668g
6:a Micke Wiström 2252g
7:a Maria Bergman 1904g
8:a Leif Frank 1672g
9:a Dennis Arvidsson 856g
10:a Ellenor Johansson 830g
11:a Urban Edgren 680g
12:a Ulf Fransson 654g
13:e Kennet Mattsson 648g
/Peter

4 kommentarer:

Sandra sa...

Hej! Vet du när selångersmetet hålls i år även för allmänheten? Har en son här hemma som längtar & tjatar :)

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Hej Sandra.
I år kommer Selångersmetet att gå i Augusti av någon outgrundlig anledning. Jag kommer att lägga ut mer information om exakt datum, startplats mm så fort jag får tillgång till det.
Mvh
Peter

Sandra sa...

Okej rack för svar. Tråkigt dock att de var så himla sent. Fisken e ju som piggast innan vattnet blivit för varmt :) men men vi är självklart med då både jag i sonen är frälst & älskar stämningen :) förra året vann han ny haspelrulle :)
Tänkte höra om de e möjligt å bli medlem i klubben som anordnar för att kunna va med på de metartävlingar jag läser om i din blogg? Kan barn oxå bli medlemmar? :)

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Om du och din son är fiskeintresserade så ska ni gå med i Y-kroken som är en väldigt aktiv fiskeklubb och där är även jag med.
Det är Sundsvalls SFK som arrangerar Selångermetet men det finns inte så många aktiva tävlingsfiskare där. Nej, ta kontakt med Mikael Wiström i Y-kroken på 0768085554 så ordnar han medlemskap åt dig och din son.
Mvh
Peter