fredag 26 augusti 2016

Vinst i Kramfors!!

Metetävlingen på onsdagskvällen på Ödskajen i Kramfors, slutade efter mycket om och men med seger. Jag, Thomas Viström, Burström och Micke Wiström åkte de dryga 9 milen för att tävla säsongens sista tävling i Kramforsområdet. Ett tjugotal fler fiskare stod också på startlinjen. Jag hade bestämt mig för att gå åt vänster denna gång där jag aldrig fiskat förrut. Problemet var att jag valde fel stig och kom alldeles för långt upp. Det innebar att förutom att bli dyngsur av svett efter den långa promenaden så missade jag första kvarten på tävlingen. När jag till slut kom fram dit jag skulle fiska och tog fram mitt 7 metersspö så hade toppen gått av. Fram med 9:an och på med nytt tackel. Inte ett liv! Men jag flyttade mig en bit och tog fram kstmetespöt och plötsligt började det att nappa. Inte så frekvent men var och varannan fisk var rätt så fin. Vid invägningen så visade det sig att mina 2944 gram räckte till vinst före Greger Dahlgren på 2,7 kg. Damklassen tog Gerd Lundh hem på 1,3 kg. Fullständiga resultat kommer inom kort. /Peter

Inga kommentarer: