lördag 20 augusti 2016

Peo Nilsson och Ellen Jonsson vägde tyngst i Ljungan!

På lördagen så avgjordes den av Njurunda SFK årligen igenkommande metetävlingen. 15 herrar och 9 damer stod på startlinjen vid Svartvik. Jag hade bestämt mig för att gå till andra sidan Harabergsbron där jag fick bra ifjol. Enda skillnaden var att jag valde en plats lite längre nedströms. Peo ställde sig där jag hade stått ifjol. Redan efter 10 min så insåg jag att jag hade valt ett betydligt sämre ställe. Däremot så fick Peo fisk på varje kast. Efter 2,5 timmar så hade jag kanske ett kilo i påsen och 15 sänken var förlorade. Av en slump så började jag kasta väldigt korta kast ca 4-5 m ut och då började jag att få fisk. Bra med fisk. Mot Peo fanns det inget att göra men jag fick ihop drygt 8 kg vilket räckte till en tredje plats. Peo vann överlägset på 13,7 kg före Bo Lundh på 8,7 kg. Fyra kom "Bössa" på dryga 7 kg. Ellen Jonsson vann damklassen på 3,7 kg före Yvonne Pettersson på 1615 g och på tredje plats kom Anne på 1500 g. Njurunda SFK bjöd efter tävlingen på korv och dricka och som vanligt hade man ett fint lotteri. /Peter

Inga kommentarer: