onsdag 23 augusti 2017

Äntligen en vinst!!!

På onsdagskvällen for vi till Kramfors för att tävla på Ödskajen.
Denna Metetävling är återkommande varje år och för två år sedan var jag tvåa, ifjol vann jag, så förväntningarna var ganska högt ställda hos mig.
Det blev ca 20 startande och vi var fyra st som begav oss de två kilometrarna till förra årets vinnarställe.
Denna gång fick jag börja på ett nytt ställe men det började att nappa ganska omgående.
Lite svårfiskat då man fiskade på 6 meters djup med 7 meters spöt.
Men det nappade.
Inte hela tiden men det kom kortare stunder med bättre fiske.
Mestadels mört men en och annan abborre kom upp och till slut så hade jag fått ihop 2990 gram vilket räckte till seger före Sture Linder på 2,8 kg och trea blev Micke Wiström på 1944g.
I damklassen segrade Yvonne Pettersson på 900g före Gerd Lundh på 800g.
Fullständiga resultat kommer inom kort på Trianas hemsida.
/Peter

Inga kommentarer: