måndag 28 augusti 2017

Dåligt fiske i Ljungan när Urban Edgren och Marie Magnusson vann!

På lördagen tävlade vi Ljungan, Kvissleby.
Denna tävling har de senaste åren levererat riktigt höga vikter så nog var förväntningarna högt ställda hos de flesta. Men det dröjde inte allt för lång tid innan jag förstod att denna dag så blir det svårfiskat.
Jag hade rätt.
Efter drygt en timme fick jag min första fisk och med en kvart kvar på tävlingen fick jag min för dagen sista fisk. Däremellan hade jag fått 5 st (totalt 3 abborrar och 3 stäm).
Tillsammans vägde dom 510g.
En som däremot hade lurat ut hur man skulle ta dom var Urban Edgren som i ett djuphål lyckades få fina abborrar såpass att det till slut vägde hela 2,2 kg. Tvåan Peo Nilsson gick tillbaka dit han började tävlingen och han hittade också på lite fiske där och han skrapade ihop 1,4 kg.
I damklassen segrade Marie Magnusson på 7 hg.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att denna tävling var signifikativ för hur hela sommarens fiske varit. Den absolut överlägset sämsta fiskesommaren jag upplevt.
Om det bara beror på avsaknaden av riktig sommarvärme eller om det är en kombination av att ökningen av skarv blivit väldig påtaglig och den uteblivna värmen, det får vara osagt.

Som vanligt bjöd arrangerade Njurunda SFK på korvgrillning och dricka efter tävlingen samt delade ut priserna från lotteriet.
Synd att deltagarantalet sjunker från år till år då det alltid är en trevlig tillställning och normalt ett mycket bra fiske.

Resultat Ljungan
Dam:
  1. Marie Magnusson     620g
  2. Karin Hofling           490g
  3. Anne Persson           330g
  4. Yvonne Pettersson    280g
Herr:
  1. Urban Edgren        2285g
  2. Peo Nilsson           1440g
  3. K-J Burström         1280g
  4. Roger Hofling        1125g
  5. Mikael Wiström       740g
  6. Håkan Jonsson        720g
  7. Roland Andersson    630g
  8. Peter Forsberg         510g
  9. Jan Liif                   485g
  10. Bo Lundh                  50g
  11. Sture Wallin                0

Inga kommentarer: