torsdag 16 augusti 2018

Fint abborrfiske avgjorde!

Tävlingen på torsdagskvällen i Sundsvall började inget vidare för mig. Efter två timmar hade jag två abborrar och började misströsta lite då jag trodde att de andra hade bra fisken.
Men skam den som ger sig. Jag hittade till slut fisk och under en dryg timme så hade jag riktigt roligt abborrfiske med napp nästan varje utlägg. 30-80 grammare men det blir vikt av dom med så vid invägningen så hade jag fått ihop drygt 5 kg vilket även denna gång räckte till vinst.
Micke hade haft det tungt och med bara en liten stund kvar hade han en abborre på 35 gram innan han hittade lite bättre fiske men då var det för sent. Thomas hade fler abborrar med en halvkilos som största fisk för kvällen.

Resultat
1:a Peter Forsberg 5085g
2:a Thomas Viström 2300g
3:a Micke Wiström 750 g
/Peter

Inga kommentarer: