torsdag 27 februari 2020

Snart dags för SM i pimpel!!!

Den kommande helgen så kommer jag och Anne att göra en resa på drygt 60 mil för att deltaga i årets höjdare, SM i pimpelfiske.
SMet skulle ha avgjorts i Arvika men pga den milda vinter vi haft så finns det inga isar där eller i dess närhet. Därför har man flyttat det till en sjö som heter Letten belägen 16 mil nordväst om Arvika.
Vi kommer ändock att bo i Arvika så det blir en tur på 32 mil på lördagen och sedan en kortare sträcka på söndagen då det ligger på hemvägen.
De efterforskningar jag gjort på sjön Letten visar på att det är en fiskrik sjö och vinnarvikter mellan 7-9 kg har varit vanliga.
Jag har också hört att den del som lagdelen ska genomföras på är den mest fiskrika. Svårt att göra sig en bra uppfattning om ett vatten man aldrig fiskat på men det blir iallafall spännande.
Materialvård i form av pirkputsning, linbyten och kroktillverkning har pågått hela denna vecka och jag har även fått tre specialpirkar av Z-pirkens tillverkare Magnus Setterberg samt att jag gjort några specialkrokar med färger som ska attrahera Lettens abborrar.
Jag kommer att fiska det individuella SMet på lördag och på söndagen fiskar vi båda lagSMet.
Mina medtävlare då blir Leif Frank och Danne Eriksson och Anne kommer att fiska för Ulriksforsarnas med bl a Sanna Karlsson.
Rapport från hur det hela har gått kommer jag att avge här på bloggen senast tisdag, kanske tidigare.

/Peter

Inga kommentarer: