mÄndag 2 mars 2020

En kort summering av PimpelSM-2020!!

Axelsson, Larsson, Dyhrberg👏👏👏 HS
Larsson, Horvart, Hansson👏👏👏 HV
Olsson, Svanström, Skoglund👏👏👏 ÄHV
Engvall, Wassberger, Johansson 👏👏👏 DS
Eriksson, Björkman, Larsson👏👏👏 DV
Helmersson, Löfgren, Magnusson 👏👏👏 ÄDV
Bjuhrström, Taskinen, Lind 👏👏👏 ÄHJ
Magnusson, Andersson, Ingels 👏👏👏 ÄDJ
Johansson, Höglund, Nilsson 👏👏👏 YHJ
Sehlberg, Leijon, Rimmevik 👏👏👏 YDJ

Jag kom pÄ 111:e plats 200 abborrar 1867g
TyvÀrr blev jag sjuk under den individuella tÀvlingen och var tvungen att kasta in handduken pÄ lagtÀvlingen. Det gjorde att Àven Anne fick lÀmna WO till sitt lag.

Jag följde dock rapporterna frÄn lagtÀvlingen och fick höra att Ankarbergs lag vann Herrseniorklassen med ynka 1 gram tillgodo pÄ tvÄan som var Martin SödergÄrds lag.
7537g mot 7536g😼
Fantastiskt roligt för vinnarna men fruktansvÀrt trÄkigt för tvÄorna.
Jag hoppas att det blev omvÀgning av pÄsarna och ev fiskrÀkning som avgjorde i rÀtt favör annars bör man nog dela pÄ guldet vid sÄdan liten marginal.
Jag hörde Àven att bröderna Jumiskos lag vann HV och att de hade dagens högsta vikt pÄ drygt 7,7 kg.

För egen del gÀller det bara att glömma Ärets SM, försöka bli frisk och komma tillbaka till nÀsta Är.

Resultat individuella SM
Resultat Lag


Inga kommentarer: