söndag 11 februari 2024

Karin Hofling Klubbmästare i Mormyshka!!!

 På söndagen avgjordes KM i Mormyshka på Långsjön, Njurunda.

Minus 15, blåsigt och snöflingor i luften gjorde det lite kymigt när vi äntrade isen.

Mormyshka är för mig en ny gren inom pimpelfisket.

Även om jag alltid har ett par Mormyshkaspön med mig i skryllan på pimpeltävlingarna så är det väldigt sällan de används.

Men på klubbmästerskap ställer man upp även om det inte är den fiskemetod jag föredrar.

Så mina förväntningar var lågt ställda och därför var jag inte så förvånad när mina 34 abborrar bara vägde 370 gram.

Dagens överlägsna segrare blev Karin Hofling som lyckades att få betydligt större fiskar än oss andra.

Överlägset flest abborrar hade Micke Wiström som blev tvåa.

Resultat 

1:a Karin Hofling 1062g (KLUBBMÄSTARE)

2:a Micke Wiström 686g

3:a Peter Forsberg 370g

4:a Roger Hofling 360g

5:a K-J Burström 220g



Inga kommentarer: