lördag 10 februari 2024

Resultat Y-krokens KM i pimpel -24!!!

 2024 års klubbmästerskap i pimpel avgjordes på Långsjön, Tuna på lördagen.

Minus 19 vid utgång gjorde att det kändes lite kallt om näsan när vi begav oss ut på isen.

Jag hade väl lite på känn att det skulle bli trögfiskat då det var både kallt och en helt snötäckt is.

Och trögt fiske, det blev det.

Jag fick min första abborre efter en halvtimme och sedan var det till att borra och kanske fick man en vart tionde hål.

Men det kom någon då och då men de stora abborrarna de lyste med sin frånvaro.

Vid invägningen så visade det sig att fjolårets klubbmästare, Lennart Lundh, återigen hade den tyngsta påsen för dagen. Jag slutade tvåa för, jag vet inte vilken gång i år, men en pallplats och en pokal är ju alltid roligt.

Efteråt hade vi prisutdelning och så grillade vi falukorv och drack dricka i solen, som då visade sig och värmde våra kalla kroppar lite grann.

Resultat 

1:a Lennart Lundh 3030g

2:a Peter Forsberg 1970g

3:a Roger Hofling 1852g

4:a Gunilla Wallin 1581g

5:a K-J Burström 1558g

6:a Anders Bergström 1174g

7:a Urban Melander 866g

8:a Sture Wallin 812g









Inga kommentarer: