måndag 29 december 2008

På Marmen med Storm...

På lördagen ringde Fredrik Samuelsson och ville ha något tips på vart han skulle fiska. Han och 5-6 andra storfiskare hade bestämt sig för att köra en liten intern tävling där första priset var en hel del prestige. Jag berättade för Fredrik var jag hade fiskat tidigare och haft grymt bra fiske och trodde väl att med den informationen så skulle han lätt ta hem den interna tävlingen.
De hade bestämt att börja tävlingen kl.10 och köra 4 timmar. Jag själv blev så sugen att 11.10 så stod jag också nere på Marmens is. Jag slog en 3-4 hål innan jag kom fram till ett par idogt borrande fiskare vilka var tidigare nämnde Fredrik samt den fantastiskt duktige och framgångsrike Jörgen Storm. Fredrik berättade att han hade haft 2 bra hål men att det inte var så bra fiske som det brukar vara. Vi bestämde tillsammans att gå ner på flaket som kanske är den mest fisksäkra platsen på Marmen... i normala fall. Men idag var inget riktigt normalt.
Jörgen hittade ett hål där han fick lite fisk men det var alldeles för små fisk. Jag och fredrik fick bara ströingar och efter 1 timmes letande så begav vi oss tillbaka mot starten. Vid Ön så hade det suttit 2 st fiskare ganska länge och jag såg att dom vevade på ganska bra. Det var Baddarn och JämtlandsJohan och dom hade som jag såg det ett bra fiske. Jag gick förbi dom ett tjugotal meter och slog ett hål där jag uppskattningsvis fick 3 kg. Micke "Baddarn" Rehnman och Johan gick mot badviken där resten nu satt och fiskade och efter en stund gjorde jag detsamma. Man är lite sällskapssjuk av sig, allra helst när det är dåligt fiske. Där såg jag även att Berga satt och hans mungipor gick väl inte upp till hårfästet så fisket hade varit lika dåligt för honom.
Jag avslutatde med att gå längst in i badviken och där hittade jag två bra hål och efter 3 timmars fiske så vägde jag in drygt 6 kg vilket jag tror hade givit mig en topptre placering om jag deltagit i den interna prestigetävlingen som för övrigt vanns av "Baddarn" på drygt 7 kg.
/Peter

Inga kommentarer: