måndag 29 december 2008

Rännösjön i Matfors

Ifjol så fick jag 31 st abborrar mellan 1400 gram - 1930 gram på Rännösjön i Matfors. Detta fick jag på 6 besök. Det minsta jag hade i antal var 4 st men då ingen vägde mindre än 1400 gram så får det anses som väl godkänt.
Idag hade jag bestämt att köra en 4 timmars jakt på storabborren på mitt favoritvatten. Solen sken, det var 3 grader kallt och svag vind. Ganska perfekta yttre förhållanden. Jag började på en av favoritplatserna och gjorde 3 hål innan jag fick en fin abborre på 6 hekto. Härligt, tänkte jag. Men det skulle jag aldrig ha gjort. 4 timmar och 150 hål senare och säkert 1, 2 mil vandring stod jag där med en fisk, den jag fick i tredje hålet. Det var det mest konstiga jag varit med om. Jag vet att Rännösjön ibland kan vara dålig, men detta var ju löjligt. Träffade några andra fiskare på sjön som hade rönt samma erfarenhet som mig själv, vilket i sig var en liten tröst i bedrövelsen.
Jag var helt hundra på att någon av våra katter hade pissat på grejerna, men så var nu inte fallet.
Ja,ja, det är bara att ta nya tag och tänka positivt. Nästa tur blir på nyårsafton och då väntar ett spännande fiske på Långsjön. Jag återkommer./Peter

Inga kommentarer: