måndag 2 februari 2009

Pris för årets största abborre

Ni som läste "Sundsvallarn" i söndags fick se ett kort på alla storfiskare under 2008.
Jag fick tyvärr inte plats på kortet men blev ändock den som bärgade priset för största abborre under året. Skämt åsido, plats fick jag nog men pga att jag bytt mobilnummer så fick inte Lasse Hallberg tag på mig trots idogt jagande.
Abborren vägde hele 2394 gram och är mitt livs fisk och att slå det rekordet är nog för mig egentligen omöjligt.
En sådan fisk tror jag inte att får mer än en gång per liv. Men, men man kan aldrig veta så noga, som min dotter Sandra sa när hon var liten. Finns det liv finns det hopp.
Priset bestod av, förutom äran som är det viktigaste, en Ambassadörrulle + en keps som ligger och väntar på mig på Sundsvalls tidnings redaktion.
Men som sagt var, det går inte att leva på gamla meriter så nu är det bara att fortsätta jakten på nya rekordfiskar.
/Peter

1 kommentar:

Frankan sa...

Hur många rullar har du nu igentligen? 50 st eller? Har du röstat på vimpirksbloggen än då?