måndag 20 april 2009

Damernas helg...


blev det efter att ha summerat 6-timmars på Hovdsjön samt 4-timmars på Sösjön.

Ellenor Johansson fiskade väldigt bra bägge dagarna och kunde stoltsera med en 3:e plats på Hovdsjön där hon hade dryga 4900 gram samt en 1:a plats på Sösjön där hon hade 5124 gram. GRATTIS Ellenor! ( Fast man inte kan tro det så fiskar Ellenor numera i Damveteranklassen)

Catherine var "bara" med på Hovdsjön där även hon slutade 3:a i damklassen på 4516 gram.

Så båda dessa Damer måste var nöjda med sina insatser.

Catherine fyllde ju år på lördagen och fick förutom den fina uppvaktningen från Kenneth och Ellenor också mottaga hyllningar i form av Hurrarop från fiskekompisarna samt stora kramar från Benka Wallin.


Mitt eget fiske blev inte alls vad jag hade trott och hoppats på. På Hovdsjön var fisken riktigt svår att få igång och jag fick inte mer än 2-3 fiskar i hålen och detta gjorde att jag slutade på en 17:e plats med 7765 gram. En tröst var iallafall att jag fick vara med och välja från prisbordet där jag tog en exklusiv penna.

Det som också nämnas bör var att de flesta i toppen denna dag där en norsk segrade på 14 kg, var att det var mormyshka/tafs-fiskare som var representerade. Ett av de få undantagen var Micke Wiström som slutade 2:a, knappt slagen med sin 13 770 gram. Mycket bra gjort!


Söndagens fiske valde Catherine att stå över men jag stack iväg och i Torpshammar hoppade jag in i Esas bil där jag fick sällskap av Esas sambo Carola, hans son Kalle och hans trevliga svärmor.

Både Esa och jag var revanschsugna och trodde väl att fisket på Sösjön skulle passa oss lite bättre än gårdagens fiske. Men tyvärr så bjöds det på ungefär samma fiske som på Hovdsjön.


Jag och Leif Frank gick längst upp till höger på sjön och var lite förvånade att vi i stort sätt blev ensamma där. Men efter 20 minuter så insåg vi, även om Leif hade fått 5 abborrar, att det inte var ett vinnarställe. Så vi började att gå och leta, gå och leta. Det underliga var att när man hittade fisk så tog den rejält men jag fick aldrig mer än 2 fiskar per hål, fast jag vet att det var mer fisk i hålen.

Sådär fortsatte hela tävlingen och vid invägningen kunde man bara räkna in ytterligare ett fiasko när man bara hade 5184 gram och då vinnaren, samma norsk som igår, vägde in 13 kg.

Men, men, trösten blev Ellenors seger i Damveteranklassen och Esas son, Kalles 3:e plats i juniorklassen.


Chansen till revansch kommer redan ikväll då det är kvällstävling på Borgsjön. Då jäklar.....

/Peter

Inga kommentarer: