fredag 24 april 2009

Sista rycket..


blir det nu till helgen.

På lördag väntar en 4-timmars tävling på Skälsjön mellan Liden och Ljustorp. Arrangör är Egon Rongdén som lovar en is på ca 40 cm samt ett riktigt bra fiske. Dessa uppgifter offentliggjordes dock i tisdags och det varma vårvädret har säkert gjort att förhållandena ändrats en del sedan dess. Dock tror jag inte det är någon fara för att tävlingen skall ställas in.

Om man är osäker då det är en relativt lång resa för de flesta så gör som jag; ring Egon ikväll och stäm av. Hans telnummer är: 0705232433.

Tid för tävlingen är 09.00-13.00


På söndag är det meningen, om allt känns bra, att vi ska till Strömsund för att tävla 6 timmar på Raftsjön. (09.00-12.00) (14.00-17.00)

Denna tävling brukar generera vinnarvikter på en bra bit över 10 kg där det många gånger kan vara mörten som är i majoritet i vinnarpåsen. Därför kan det vara bra att ta med sig tafspirk samt både mask och maggot. Jag kommer dock bara att satsa på abborren då jag insett min begränsade förmåga att fiska med tafs och mormyshka.


Jag kommer att lämna en fullständig redogörelse för helgens tävlingar senast måndag.

Man får då hoppats att man kanske nått någon framskjuten placering.


MVH

Peter

Inga kommentarer: