måndag 25 maj 2009

Selångeråmetet blev....

...en fin familjedag och framgångarna duggade tätt.

Philip, min son, segrade i ungdomsklassen och fick mottaga 1000 kr i kontanter samt ett fiskeläger på 3 dagar i Aspnäs. Min älskade fru, Catherine samt min kära svärmor slutade 3:a respektive 5:a i damklassen.
Min systerson, Oscar, blev 2:a i ungdomsklassen samt hans kompis Olle tog en fjärde plats.
Jag själv, min dotter Sandra och hennes pojkvän Jonas bidrog inte denna dag med några framskjutna placeringar men som ni förstår så spelar inte det någon som helst roll när det går så bra för övriga familjemedlemmar.

Tyngsta påsen av oss i familjen hade Catherine, 1384 gram och min käre far blev familje tvåa på 1210 gram, svärmor Gärd hade 993 gram och Philips segrarvikt blev 712 gram, så än en gång fick Catherine visa vem som är bästa fiskaren i familjen.

Dagen hade dock kunnat börja betydligt bättre. Jaghade min vana trogen tagit plats vid åkanten redan kl.07.00 för att kunna placera ut spön och stolar åt oss 10 st som skulle vara med från familjen. Detta är inget lätt jobb kan jag försäkra. Jag hade riggat upp minst 10 spön, placerat stolar och skryllor så att vi skulle få sitta bredvid varandra. Samtidigt så mådde jag fruktansvärt illa och hade en grym huvudvärk vilket ledde till att jag var tvungen att kräkas en tre fyra gånger på morgonen.
Döm min förvåning när jag vi 9 tiden får beskedet att tävlingen är flyttad och att fiskesträckan är från Skolhusallénbron upp till sporthallsbron.
Det blev lite panik men med hjälp av två av arrangörerna, bl a Tore Andersson, så fick jag ihop mina grejor och kunde flytta dom till startplatsen.
Tyvärr så fanns det då inte plats för oss alla att sitta tillsammans så vi fick sprida ut oss vilket gjorde att det inte blev optimal mysfaktor på det sociala umgänget.
Nu gick det bra ändå men nästa år så ska jag ta reda på i god tid före vart man ska fiska tävlingen och då är jag där på nytt kl.07.00 och ser till att vi får platserna bredvid varandra.

/Peter

Inga kommentarer: