söndag 22 juli 2012

Gösnatta i Hassela

När 2012 års upplaga av Gösnatta genomfördes igårkväll så önskade jag mig mer än en sak.
Dels att att vi hade haft en lite större båt för det blåste alldeles för mycket för den lilla båt som jag, pappa och Philip åkte i. Nu kunde vi inte fiska första två timmarna då vattnet slog in över relingen och framförallt Philip som satt längst fram blev dyngsur.
Dels så önskade jag mig att blåsten skulle bedarra samt att vi skulle få någon eller några av Hasselasjöns gösar.
Efter tre timmar så började blåsten att bedarra så vi kunde ge oss ut på det område vi skulle fiska på. Fisken började nappa och vi fick förutom två gösar, tre gäddor och ett tiotal abborrar.
Vår största gös vägde dryga kilot men det var inget att komma med då dagens vinnare drog en på 3,1 kg.
Största gädda drog ned vågen till 6,1 kilo att jämföra med vår största på ca 1,5 kg.
Vinnaren av abborrklassen fick en fin på ca 7-8 hg och där vägde vår största ca 4 hg.
Med facit i hand så blev det till slut en ganska lyckad kväll och deltagarantalet på över 80 st samt de fina fiskar som drogs upp gjorde nog att arrangörerna också kände sig nöjda med genomförandet av 2012 års Gösnatta.
/Peter






Inga kommentarer: