söndag 29 juli 2012

Resultat Borka Brygga och Snäckmor

Kanske fick man uppleva den sista upplagan av denna så fantastiskt roliga och bra arrangerade metartävlingen. Tävlingsledare Janne Engström, antydde det iallafall, men jag hoppas förstås att arrangörerna hittar nya krafter för att fortsätta sin tradition med sitt trevliga bryggmete.
I år lockades ca ett 80-tal fiskare till att tävla om de fina priserna.
Kanske inte fisket var lika bra som ifjol men ändå så tror jag de flesta kände på någon eller några av de stora mörtar, abborrar och braxar som huserar vid båtbryggorna.
Efter etapp 1 så ledde Urban från Enånger på dryga 2 kg vilket inte var något ointagligt försprång.
Jag själv låg på åttonde plats med mina 9 hg så det säger en del om att det var lite trögfiskat på första etappen.'
Anne fick en abborre på 56 gram och låg 22:a men fick efter att ha avnjutit det grillade köttet och potatisen, vi fixat ordning på engångsgrillen, upp hoppet och motivationen till deletapp två.
Det började bra både för mig och henne och man trodde nog på en eventuell vinst efter de första tio minuterna. Stora abborrar och mörtar kom upp i en strid ström men plötsligt var det som förgjort. Jag fick endast ett fåtal fiskar efter den drömstarten.
När tävlingen var slut så stod det klart att slutsegrare blev Kent Rudberg på 6,8 kg.
Ledaren efter första etappen fick en sammanlagd vikt av ca 3,7 kg och slutade fyra, femma på det.
Jag fick knappa 3 kg och blev med det näst bäste västernorrlänning efter Jan-Erik Lundgren, Y-kroken på 3,5 kg.
Anne fiskade upp sig och mottog en väldigt fin fotogenlampa som pris och jag bar hem en efterlängtad arbetsbänk till mitt fiskerum.
Idag blir det Pilgrimstad och förhoppningsvis ännu en rolig metetävling där.
/Peter

Inga kommentarer: