lördag 3 maj 2014

Dåligt fiske i Selångersån

Kallt med inslag av regn, snö och hagel var inramningen när 13 st tappra metare tävlade i Selångersån för andra gången i vår.
Jag och Janne Lundgren började på samma plats som Micke Wiström stod på förra söndagen när han vann på över 11 kg, men inte ett napp för någon av oss efter 40 minuter och då bestämde jag mig för att gå längre upp i ån. Jag såg att Olle Carlström och Thomas Wiström drog varsina 2 hg:s mörtar så jag ställde mig i närheten av Olle men det enda som hände var att jag fick se honom dra ytterligare mörtar och en fin havsöring på drygt 8 hg.
Micke Wiström gick förbi och han hade inte fått något men han hade dock känt en stor fisk.
Med en kvart kvar kom jag över på andra sidan ån och där lyckades jag få två mörtar så att jag klarade fulnamnet iallafall.
Men dagens Segrare blev Olle Carlström knappt före Håkan Jonsson.
Riktigt dåligt fiske var det men jag tror att det berodde på det ännu sämre vädret.
Nya tag i veckan som kommer då vi troligt vis kör en kvällstävling nere i mynningen på torsdagskvällen. Men mer om den ev. tävlingen kommer senare i veckan.
Resultatlista
Damer
1:a Ing-Marie Dahlberg 258g
2:a Karin Hofling 0g

Herrar
1:a Olle Carlström 2558g
2:a Håkan Jonsson 2530g
3:a Roger Hofling 2520g
4:a Thomas Wiström 2260g
5:a Robin Jonsson 2234g
6:a Gösta Carlsson 1674g
7:a Peter Forsberg 278g
8:a Micke Wiström 0g
8:a Anders Johansson 0g
8:a Ove Johansson 0g
8:a Jan-Erik Lundgren 0g
/Peter

Inga kommentarer: